7 Şubat 2008 Perşembe

MEMLEKETIMIN YEMEKLERINDEN...SOGAN OLMESI...

YINE BIZIM MEMLEKETTE COK YAPILIP YENILEN BIR YEMEGIN TARIFI VAR SIRADA. BEN BAYILIYORUM BUNA. ILK GORDUGUNUZDE TAMAMEN SOGAN OLDUGU ICIN IRENC GELEBILIR FAKAT YEMEDEN KARAR VERMEYIN DERIM. SONRADAN PISMAN OLMAK VAR. BEN HERGUN OLSA YERIM INANIN, AMA ESIM PISMIS SOGANI SEVMEDIGI ICIN COK SIK YAPAMIYORUM YAPINCADA ONA BASKA BIRSEY PISIYOR MUTLAKA. NEYSE BEN HEMEN TARIFE GECEYIM…
MALZEMELER :

6 KURU SOGAN
1 PARMAK SUCUK
3 KASIK SALCA
TUZ VE BOL SIVIYAGI

YAPILISI :

ILK ONCE SUCUKLARI DOGRAYIP BLO YAGDA KAVURUYORUZ. SOGANLARI SOYUP PIYAZLIK DOGRUYORUZ. KAVRULAN SUCUKLARIN ICINE ATIP SALCASINI KATIP KAVURUYORUZ. YAKLASIK 1 BARDAK KADAR SU ILAVE EDIP PISMESINI SAGLIYORUZ. BU YEMEGIN OZELLIGI BOL YAGLI VE YUFKA ILE YENMESI. KESINLIKLE DENEYIN, HARIKA BIRSEY.

3 yorum:

Hayatın Ressamı dedi ki...

biz buna soğan mıhlamsı diyoruz.üstünede yumurta kırıyoruz.hatta yazın kırmızı domateslerdende koyulur.bende bayılırım buna.kahvaltıda bile süper oluyor çayla bereber.nefi görünüyor ellerine sağlık...

elifin tarifleri dedi ki...

Mmmmm tadı buralara kadar geldi,ben de bayılırım soğan kavurmasına...Evde yemek olmadığında ve pratik lezzetli bişeyler yapmak istediğimde hep bunu yaparım,bazen yumurta da kırarız :)) Benim de annem Yozgatlı,hiç yöresel bi yemek olabileceğini düşünmemiştim.Blogunda tarifini görünce garip bi mutluluk duydum :)) Eline sağlık...

Fulya dedi ki...

Ya çok güzel bir yemeğe benziyor.Sucukta ayrı bir tat vermiştir mutlaka.Eline sağlık.