29 Mayıs 2008 Perşembe

P.D.C.S. 24 VE FINDIKLI ELMALI TURTA...VE TAMIR...

ASLINDA YAZIN YAPMAYI PLANLADIGIMIZ TAMIR BUGUNLERE GERI ALINDI. BIRICIK OGLUSUMUN YATAK ODASI YENILENIP BU FIRSATTAN ISSTIFADE EDIP BIRDE YENI BOYA YAPILACAK. OGLUSUMA GENC ODASI ALINDI, BUYUDUYA KERATA : )) DAHA HENUZ IKI DEGIL FAKAT BIZ SIMDIDEN DEGISTIRME KARARI ALDIK. BUGUN IKEA'YA GITTIK. BIR DOLAP BEGENDIM, SUSLER SEPETLER ALINDI, TELEVIZYON ASMA SISTEMI BEGENDIM, ONLAR HAFTAYA ALINACAK. YATAGINI ALMISTIK ZATEN. NEYSE , O YETMEDIGI GIBI BIRDE EVIN TUM KAPILARI ZIMPARALANIP BOYANACAK, BIRDE EVIN DUVARLARI YANIDEN BOYANACAK. ANLASILAN IS COK. O NEDENLE BU ARALAR FAZLA UGRAYAMAZ, YORUMLARINIZA GERI DONEMEZSEM KUSURUMA BAKMAYIN. ISLERIM COK YOGUN. OOOOOOOFFFFFF EVIMIN HALINI HIC GORMEYIN....HERSEY HERYERDE.LAFI FAZLA UZATMAYIM.

SEVGILI KEYIFLI MUTFAGIM BENI P.D.C.S. ETKINLIGINE DAVET ETMIS. BENDE ONCEDEN HABERIM OLDUGUNDAN TARIFIMI HAZIRLAMISTIM, YANI TAM GONDERECEKTIM BIR BAKTIM DAVET GELMIS :) SAOLSUN, KENDISINI ONCEDEN TANIMIYORDUM FAKAT BU VESILEYLE TANISIRIZ INSALLAH. KENDISINE DAVETI ICIN TESEKKUR EDIYORUM. KOLAY GELSIN ARKADASIM...

BEN ELMALI TATLILARI COK SEVERIM. COK HAFIF OLDUGUNDAN SANIRIM. SIMDI VERECEGIM TARIFTE YINNE ELMALI VE COK HAFIF FAKAT BU SEFER MALZEMELERDE DEGISIKLIK YAPIP FINDIK EKLEDIM. BANA GORE COK NEFIS OLDU, TADINI MERAK ETMEYIN, TARIFINI VERIYORUM HEMEN YAPIN…

MALZEMELER :

300 GRAM UN
200 GRAM MARGARIN
150 GRAM TOZ SEKER
YARIM PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANILYA SEKERI
1 YUMURTA
1 TATLI KASIGI TUZ

ARASINA :

3 ELMA
2 KASIK TOZ SEKER
2 TATLI KASIGI TARCIN

UZERINE :
5 KASIK UN
1 BARDAK CEKILMIS FINDIK

YAPILISI :

HAMURU ICIN BUTUN MALZEMELERI KAT, YOGUR VE BUZDOLABINA KALDIR. ARA MALZEMESI ICIN ELMALARI SOYUP YARIM AY SEKLINDE DILIMLE, SEKERI VE TARCINI ILAVE ET VE HARMANLA. HAMURU DOLAPTAN CIKARTIP 2/3 ( UCTE IKISINI YANI ) ALIP YAGLANMIS TART KALIBINA ELINIZLE BASTIRARAK DOSEYIN, KENARLARINI YUKARIYA DOGRU BASTIRIN. ELMALARI DILIM DILIM, BIRAZ USTUSTE GELECEK SEKILDE DIZIN. KALAN HAMURA UNU ILAVE EDIP TOPAK TOPAK OLMASI ICIN UFALAYIP KABIN ICINE BIRAKIN. YANI YOGURMAK YOK. FINDIGIDA ILAVE EDIP KARISTIRIN.SONRA BU TOPAKLANAN HAMURU ELMALARIN UZERINI KAPATACAK SEKILDE SERPIN. ONCEDEN ISITILMIS 180 DERECELIK FIRINDA YAKLASIK 40 DAKIKA PISIRIN. SOGUDUKTAN SONRA FINDIKLI ELMALI TURTAMIZ AFIYETLE YENMEYE HAZIR.

4 yorum:

Selma Alkan dedi ki...

ellerine saglik Umran ablacim gine neler yapmissin..elma herseye yakisir..guzel bir haftasonu gecirmen dileyiyle kocaman optm

antepası dedi ki...

Canım eline sağlık turtan çok güzel.Allah sağlık versinde böyle işlere koşuşturalım.Sana allah kolaylık versin.İşin zor:))

Adsız dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

etkinliğe davet

"PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ 2-ET YEMEKLERİ

http://porselendemlik.blogcu.com

http://selmahlc.blogcu.com

http://birdemliksohbet.blogspot.com

http://kadininmutfagi.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin ikinci ev sahibesi www.anemonunmutfagi.blogcu.com olarak 10/6/2008 ile 10/07/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım konumuz:ET YEMEKLERİ



anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…

sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…

eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız

yapmanız gereken şey;

hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek

örnek:

isim:adana kebabı

yöre adı:doğu akdeniz/adana

buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…

iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.anemonunmutfagi.blogcu.com

unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır