18 Aralık 2007 Salı

YALANCI MANTI

YALANCI DIYORUM CUNKU YUFKA ILE YAPTIM :) YAPARKEN ACEBA GUZEL OLURMUKI DERKEN TADINA HAYRAN KALDIM. O KADAR BASIT, O KADAR LEZZETLIKI ANLATAMAM YEMENIZ DAHA DOGRUSU YAPMANIZ LAZIM :)) ESIM KAYSERILI OLMASINA RAGMEN, RAGMEN DIYORUM CUNKU MANTI KAYSERININYA EN IYI ONLAR BILIR MANTININ TADINI, BAYILDI BU YALANCI MANTIYA. NASIL DIYE SORARKEN COK TEREDDUTLE YUZUNE BAKTIM VE SOYLE DEDI " COK GUZEL OLMUS, BILDIGIM MANTI ". TABI BEN BUNU DUYUNCA COK SEVINDIM. BENDE AYNEN COK BEGENDIM. EH ESIM HAS KAYSERILI OLUP, USTUNE USTLUKTE ' MANTICI ' OLUNPTA BEGENDIYSE DENEMINIZI SIDDETLE TAVSIYE EDERIM ELBET... ISTE TARIFI...





MALZEMELER :

4 YUFKA

HARCI ICIN :

200 GRAM KIYMA
1 SOGAN
TUZ, BAHARAT, SIVIYAGI

UZERINE :

1 LITRE SU
1 ET BULYON

SIVIYAGI
SALCA
YOGURT
SARIMSAK

YAPILISI :

SOGANI RENDELE VE DIGER MALZEMELERIDE KAT HARCINI HAZIRLA.YUFKKALARI SER ORTADAN IKIYE KES, UZERLERINE BIRAZ YAG SUR, KENARLARINA UZUNLAMASINA HARCTAN KOY, SAR, 2 SANTIM KALINLIGINDA KES VE AYNI SEKILDE YAN YANA YAGLANMIS TEPSIYE DIZ, UZERLERINE YAG SUR VE ONCEDEN ISITILMIS 200 DERECELIK FIRINDA KIZARANA KADAR PISIR. ETSUYUNU HAZIRLA.1 LITRE SUYA 1 TABLET ET BULYON AT VE KAYNAT. PISEN MANTILARIN UZERINE GEZDIR VE FIRININ SICAGINDA 10 DAKIKA DAHA BEKLET. YOGURT VE SARIMSAKLA SOS YAPIN. SALCA VE YAGLADA SOS YAPIN. SERVIS YAPARKEN MANTILARI TABAGA ALIN, UZERINE YOGURTLU ONUN UZERINEDE SALCALI SOSTAN DOKUN. HADIN KOLEY GELE, AFIYET OLA...





5 yorum:

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYO HEMEN BENDE YAPICAM.TOSUN OĞLUM ÇOK SEVECEK EMİNİM:) TEŞEKKÜRLER.

Kaan Omer dedi ki...

Selam ben nebahat.Hatayliyim.Bende HOLLANDADAYIM zuide.Siteni yeni kesfetim cok guzel bir site basarilarinin devamini dilerim.Bende yemek yapmaya cok duskunum.Tariflerimi sizlerle bende paylasmak isterim kabul ederseniz.Sitenizin ve yemeklerinizin devamini dilerim.Saygilarla.........

nehirday dedi ki...

bu tarifi en kısa zamanda denemek istiyorum çok hoş gözüküyor ellerine sağlık :))

Adsız dedi ki...

ben kıymasını önceden pişiriyorum öyle daha güzel oluyor tawsiye ederim

Adsız dedi ki...

Ayşe Saltık :

O kadar kıymayı neyın ıcıne koysam zaten yenır:) Çok hoş OLdu:)
Tarif için teşekurler