2 Eylül 2008 Salı

IFTAR SOFRAMIZIN ILK TATLISI : FIRINDA SUTLAC...

NORMAL SUTLACA BAYILIRIM. ESKIDEN ANNEM COK YAPARDI VE BEN DAHA PISERKEN YEMEYE BASLARDIM. DIBINI KIMSEYE BIRAKMAZDIM. HELEDE SOGUDUKTAN SONRA FAZLA SURMEZ
KASELER HEMEN BOSALIRDI. SIMDI BENDE YAPIYORUM NORMAL SUTLAC FAKAT BIRCOK RESTORANDA VE SITELERDE FIRINDA SUTLACA RASLADIM. HIC YEMEMISTIM VE COK MERAK EDIYORDUM. HAZIRDA RAMAZAN AYINDAYKEN IFTAR SOFRAMIZDA TATLI OLARAK YERINI ALSIN ISTEDIM VE BENDE YAPTIM. BU SUTLACIMIZ ISE AMASYA YORESINE AIT.COK GUZEL OLDU FAKAT FAZLA BIR OZELLIK TATMADIM , UZERININ YANIK TADI HARICINDE. BEN YINEDE NORMAL SUTLACIMDAN GECMEM ARKADASLAR. UZERI YANMAMIS OLSUN NE VAR :) AMA ISTEYENLER ICIN TARIFI :

AYRICA BU TARIFIMI SEVGILI SEVCA'NIN EV SAHIBELIGI YAPTIGI YORESEL LEZZETLER - 5 - SUTLU TATLILAR ETKINLIGINE YOLLUYORUM. KENDISINE KOLAYLIKLAR DILIYORUM.

MALZEMELER :

YARIM BARDAK PIRINC
1 BARDAK SU
1 LITRE SUT
2 KASIK NISASTA
1 CAY BARDAGI TOZ SEKER

YAPILISI :

PIRINCI BIRAZ SUYLA KAYNAT VE SISMEYE BIRAK.
PIRINCLER SISTIKTEN SONRA SUTU, SUYU VE SEKERI ILAVE ET. BU KARISIM BIRAZ KAYNADIKTAN SONRA NISASTAYI AZ SU ILE ACIP KARISIMA DOK. BIRAZ KAYANTIN KOYULASMASI ICIN. DAHA SONRA ALTINI KAPATIP FIRIN KESELERINE VEYA BENIM GIBI MINIK GOVECLERE DOLDUR. FIRIN TEPSISINI SOGUK SU ILE DOLDURUP GOVECLERI ICINE OTUTTUR. ONCEDEN ISITILMIS 220 DERECELIK FIRINDA UZERLERI HAFIF YANANA KADAR PISIR.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine saglık hayatım sutlacın gercekten harıka gozukuyor.. afıyet olsun sıze..
hayırlı ramazanlar..
gorusmek uzere:)

ASLI dedi ki...

Ben sütlaç hiç sevmem ama elerine sağlık çok güzel görünüyor :D Nasıl bir beceriklilik bu arkadaşım maşallah sana ya :D İlk iftarda evimde yemek yaparken senin bloğu çok aradım ama daha internet bağlantım olmadığı için gelemiyorum sayfana :D Bende hemen bildiğim birşeyler yaptım bugünde kalktım anneme geldim:D İnternetim bağlanınca daha sık geleceğim sevgiler canım...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

mis mis ,harika.elinize sağlık.sevgiler...

SOFRAMDA BERABER dedi ki...

AY BEN BLOGLARDA GEZERKEN ŞİMDİ DÜŞÜP BAYILICAM:) ORUÇ BUGÜN BAŞIMA VURDU EN İYİSİ ORUÇLU İKEN GİRMEMEK YEMEK TARİFLERİNE NEYSE ARKADAŞIM SEN EN SEVDİĞİM TATLIYI KOYDUN ÖNÜME BENDE HAYRAN HAYRAN İZLİYORUM.
ELLERİN SAĞLIK SÜPER OLMUŞ..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canımm..sevgiler

Adsız dedi ki...

merhabalar
sizden detaylı bilgi aldığımdan teşekkürlerimi arz ederim.hem çeşitli bilgileri paylaşmak hemde sizinle internet üzerinden yazışmak bana mutluluk veriyor,mutfağınızdaki bilgi paylaşımını şükranlarımla karşılar kolaylıklar dilerim.
VANDAN ... ARVAS