19 Eylül 2009 Cumartesi

KAYSERILI MAKBULE...

GUZEL HEMSERIM, BENI YANLIS ANLADIN. BEN SENIN YORUMLARINA CEVAP YAZDIM CANIM. YAZILARIMIN YORUM KISMINI ARASTIRIRSAN GORURSUN. OYLE SITEMLI YORUM YAZMANADA COK UZULDUM ACIKCASI. BEN BU BLOGU ARKADAS EDINIP, BIRLIKTE BISEYLER PAYLASMAK ICIN ACTIM. 2 SENEDIR BUNUN ICIN UGRASIYORUM. DEMEKKI YORUMUMU OKUMAMISSIN. BENDE O UZUCU YORUMUNDAN SONRA SAYFAMA YAZI EKLEME GEREGI DUYDUM, BELKI BUNU OKUYUNCA HAKKIMDA BASKA DUSUNURSUN. BEN SENIN SITEN OLDUGUNU ZANNEDIP COK ARASTIRDIM, BULAMAYINCADA YORUM SAYFAMA OKUMAN ICIN YORUM YAZDIM. OKURSUN DIYE DUSUNDUM AMA OKUMAMISSIN BELLI. TEKRAR BEKLIYORUM YORUMUNU CANIM, TANISMAYI BENDE ISTIYORUM, GERCEKTEN...

BIRDE NOT VEREYIM, YORUM YAZDIGIN ZAMAN GERI CEVABINI OKUMAK ICIN YINE AYNI YERE, YORUMLARA GIRMENI TAVSIYE EDERIM. OPTUM, BEKLIYORUM...

RAMAZAN BAYRAMI VE BURMA BAKLAVA...



GELDI GELECEK DERKEN ISTE GIDIYOR :( 1 AYDIR NE GUZELDI AKSAM SOFRALARIMIZ. TURKIYE KADAR OLMASADA BIZDE BURDA COK GUZEL BIR RAMAZAN AYI GECIRDIK. ORUCUMU TUTABILDIM, BUNUN ICIN COK HUZURLUYUM. RABBIM SAGLIK SIHHAT VERSIN YETERKI, NE KADAR GEC ALILIRSA ACILSIN SABRINI VERIYORMUS ALLAHIM. ORUC TUTMUS OLAN BUTUN ARKADASLARIMIN MUBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYORUM. KIMSE DARILMASIN, TUTMAYANLARIN BAYRAMINI KUTLAYAMICAM, CUNKU RAMAZAN BAYRAMI ORUC TUTANLARIN BAYRAMI. SAGLIK PROBLEMLERI SEBEBIYLE TUTAMAYANLARI KASTETMIYORUM TABIKI, ONLAR KENDILERINI BILIRLER :)

BENDE ILK DEFA BAKLAVA DENEDIM. DAHA DOGRUSU ABLAMAMLAR, YENGEMLER FELAN HEPBIRLIKTE YAPTIK. HERKEZ KENDI TEPSISINI YAPTI. BEN BURMA BAKLAVA YAPMAYI TERCIH ETTIM. TADINA BAKTIM, ILK DENEYIMIMI GORE HARIKA. ELLERIMIZE SAGLIK :))

MALZEMELER : 2 TEPSILIK
1 BUCUK CAY BARDAGI SIVIYAGI
1 BUCUK CAY BARDDAGI SU
3 YUMURTA
1 CAY KASIGI KABARTMA TOZU
YARIM LIMONUN SUYU
BIR CIMDIK TUZ
ALDIGI KADAR UN

CEVIZ ICI
NISASTA

YARIM PAKET TEREYAGI
1 BARDAK SIVIYAGI

SERBETI ICIN :
3 BARDAK SU
3 BARDAK SEKER
BIR KAC DAMLA LIMON SUYU

YAPILISI :
BUTUN MALZEMELERI KABIN ICINE ALIP HAMURA AZAR AZAR UN ILAVE EDIP KULAK MEMESI YUMUSAKLIGINDA HAMUR YOGURUN. YUMURTA KADAR BEZELER ALIP BIRAZ DINLENDIRIN.
NISASTAYLA UNU KARISTIRIP BEZELERI BU KARISIMLA MUMKUN OLDUGU KADAR INCE ACIN. ACTIGINIZ YUFKAYA CEVIZ ICI SERIP OKLAVAYA SARIN. OKLAVADAN CIKARTMADAN IKI ELINIZLE YAVASCA BUZUN VE OKLAVADAN ITEREK CIKARTIN.

ISTEDIGINIZ BUYUKLUKTE KESIP TEPSIYE DOLAMALI SEKILDE DIZIN.


TEREYAGI VE SIVIYAGINI BIR TAVADA ERITIP YAVASCA TATLININ UZERINE GEZDIRIN. ONCEDEN ISITILMIS 180 DERECELIK FIRINDA NAR GIBI KIZARANA KADAR PISIRIN.
BU ARADA SERBETINI KAYNATIN. SERBET ILIK TATLI ISE SOGUK OLACAK. SERBETINI CEKINCE SERVISE HAZIRDIR.

AFIYET OLSUN...

18 Eylül 2009 Cuma

BROWNI...ISLAK KEK...


KADIR GECESINDE BURDA CAMILERE TOPLANIP TERAFIDEN SONRA HERKEZ EVINDEN GETIRDIKLERINI CIKARTIP INSANLARA DAGITIR. VAKTI OLAN GITMEZ KALIR, IBADET ETTIKTEN SONRA SOFRA KURULUR, HERSEY KONULUR HEP BIRLIKTE YENIR. HEM SEVAP KAZANMAK ICIN HEMDE GUZZELLIK OLSUN DIYE YAPARIZ. BENDE BU KADIR GECESINDE VAKTIMIN KISILTI OLMASINDAN DOLAYI BROWNI YAPTIM, DIGER ADIYLE ISLAK KEK. ISTEN 6'DA CIKTIM,KOSTUR KOSTUR EVE GELDIM, IFTARA YEMEK HAZIRLAMADAN ONCE KEKI HALLETIM. SONRADA YEMEGE GIRISTIM. TER SU OLDU AKTI BENDE TABIKI :)) AMA OLSUN, SEVABI YETER. ALLAH RIZASI ICIN YAPILAN HERSEY COK GUZEL . BIRAZ GEC OLDU AMA SIMDI BU TARIFIMI SIZLERLE PAYLASMAK ISTIYORUM.

MALZEMELER :
1 BARDAK SUT
1 BUCUK BARDAK TOZSEKER
4 YUMURTA
2 KASIK KAKO

BU MALZEMELERI KARISTIR VE 1 BARDAK AYIR.


1 BARDAK SIVIYAGI
1 PAKET VANILYA SEKERI
1 PAKET KABARTMA TOZU
ALABILDIGI KADAR UN

UZERINE :
HINDISTAN CEVIZI

YAPILISI :
KALAN KARISIMA DIGER MALZEMELERI KAT VE YAGLANMIS DESENSIZ FIRIN TEPSISINE DOK VE ONCEDEN ISITILMIS 175 DERECELIK FIRINDA YAKLASIK 1 SAAT PISIR. KEKI CIKARTIR CIKARTMAZ AYIRDIGIN SOSU UZERINE YAVAS YAVAS DOK. UZERINE HINDISTAN CEVIZI EKELE.


AFIYET OLSUN...

13 Eylül 2009 Pazar

DUALARIM KABUL OLDU...


BILDIGINIZ GIBI FIRINIM BOZULMUSTU BIR SURE ONCE. BU ARALAR SIKISIK OLDUGUMUZDAN FIRIN ALMAYA BIRAZ ERTELEMISTIK. IYIKIDE ERTELEMISIZ :) BEN HER GUN BIR UMUTLE DUGMELERI AKLIMA GELDIKCE CEVIRIP BAKIYODUM BELKI TEKRAR CALISIR DIYE. TABIKI DUALARIMIDA EKSIK ETMIYORDUM. DUN AKSAM YINE DENERKEN BIRDEN ACILDI. NASIL SEVINDIM NASIL MUTLU OLDUM ANLATAMA. HAVALARA ZIPLANDIM VALLAHI. HEM MASRAFTAN KURTULDUGUMUZ ICIN HEMDE TEKRAR FIRINIMA KAVUSTUGUM ICIN. KAC GUNDUR KENDIMI YARIM HISSEDIYORDUM, ARTIK TAM BIR EV HANIMINA DONUS YAPTIM. COK MUTLUYUM ARKDASLAR :))) HEMEN IS BASINA....

12 Eylül 2009 Cumartesi

UFO KURABIYE...


GORUNTUSU GERCEKTENDE UFO GIBI. ASLINDA BU TARIFTEN INTERNETTE COK VARDIR AMA BEN BUNU TESADUF ESERI YAPTIM . BIGUN KURABIYE YAPIYODUM, COK UGRASIRICIYDI CANIM SIKILDI COK. BENDE HEMEN BITSIN DIYE ALDIM ELIME HAMURU NAPSAM NAPSAM DERKEN ORTAYA BU CIKTI :) HOS BISEY OLDU YANI...

MALZEMELER :

250 GRAM TEREYAGI
2 YUMURTA
2 BARDAK TOZSEKER
1 PAKET VANILYA SEKERI
4 BARDAK UN
1 TATLI KASIGI KABARTMA TOZU
7 KASIK KAKO

YAPILISI :
SEKERLE TEREYAGINI KOPURT, YUMURTALARIN IKITANESINI KIR VE CIRP. UNU VE KABARTMA TUZUNU ILAVE ET VE HAMURU YOGUR. IKI PARCAYA BOL VE BIRINE KAKOYU EKLE VE TEKRAR YOGUR. IKI HAMURDANDA KUCUK PARCALAR KOPARTIP AVCUNUN ICINDE YUVARLA. TEPSIYE KOYUP HAFIFCE BASTIR.
ONCEDEN ISITILMIS 180 DERECELIK FIRINDA 15 DAKIKA PISIR.

AFIYET OLSUN…

8 Eylül 2009 Salı

ALI PASA PILAVI... SAG KOLUM BANA OMUR :(


SEBEBINI BILMIYORUM AMA ANIDEN ORTADA BISEY YOKKEN SAG KOLUM, YANI FIRINIM BOZULDU, COK MUTSUZUM... GECEN AKSAM CANIM KEK TURU BISEY ISTEDI, SEVMEMEME RAGMEN. AMA ORUCM YA SEVMEDIGIM SEYLERI BILE ISTER OLDU CANIM. BAKTIM ELMALARDA YENMIYOR RAMAZAN DOLAYISIYLA, ELMALI KEK YAPIM DEDIM. YAPTIMDA, AMA FIRINI ACTIM ICI KOYYUM DIYE BIDE NE GORIM, ISINMAMIS BILE. SASKINA DONDUM. DUGMELERI KONTOL ETTIM AMA HERSEY NORMAL. HIC BISEY ANLAMADIM. BIR SURU UGRASTIK YOK! OLMUYOR. NAPSAM NAPSAM, KEKIMDE KABARIYO. ESIMLE HEMEN ABLAMA YOLLADIM, ODA FIRINDA LAZANYA YAIYORMUYMUS? ANCAK O PISINCE ATARIM DEDI. OLMAYACAGINI BILDIM VE EVET OLMAMIS. ELMALAR COK KABARDIGINDAN ICINE GOMULMUS KAYBOLMUS. BIRAZDA COK KIZARMIS. TADI GUZELDI, BEGENILDI FAKAT YAYNLAMAK ISTEMEDIM, DERHAL YENI BI FIRIN ALIP TEKRAR YAPP YAYINLICAM INSALLAH. ALLAHTAN OCAGIM PISIRIYOR, ONDA BISEY YOK. YOKDA NAPOARDIM YA??? ANLICANIM ELIM KOLUM BAGLI KALDI, HELEDE BAYRAM YAKLASIRKEN, NAPACAM BILMIYORUM :(

HERNEYSE TARIFIME GECIM.
ETLE PILAVIN UYUMUNA DIYECEK SOZ YOK. BEN SAHSEN BAYILIRIM, ET OLSUN TAVUK OLSUN,KOFTE OLSUN COK YAKISIYOR PILAVIN YANINA. BU TARIFTE YEMEGE GELEN MISAFIRLERINIZE COK UYGUN GORUNTU ACISINDAN. ASLINDA PEK BIR OZELLIGI YOK MALZEME ACISINDAN FAKAT GORUNTU SAHANE…

MALZEMELER :
PILAVI ICIN :
2 BARDAK PIRINC
1 CAY BARDAGI SEHRIYE
TEREYAGI

KOFTESI ICIN :
250 GRAM KIYMA
1 SOGAN
1 YUMURTA
1 KASIK SALCA
TUZ KARABIBER
ALDIGI KADAR EKMEK ICI VEYA GALETA UNU

YAPILISI :
PILAV ICIN PIRINCLERI YIKAYIP SUZELIM. SIVIYAGDA SEHRIYELERI KAVURUP UZERINE PIRINCLERI EKLEYELIM.BU ASAMADA 1 KASIK KADAR TEREYAGI EKLEYIP PIRINLERI KAVURALIM. DAHA SONRA UZERINE 3 BARDAK SU KOYUP KAYNATIN, KAYNADIKTAN SONRA ALTINI KISIP 10 DAKIKA PISIRIN.
KOFTE ICIN KIYMAYI KABA ALIP UZERINE SOGANI RENDELE, YUMURTA, SALCA TUZ VE BAHARATINI ILAVE EDIP AZAR AZAR EKMEK ICI VEYA GALETA UNU DOKEREK YOGUR. KIVAMA GELINCE CEVIZDEN AZ KUCUK PARCALAR KOPARTIP YUVARLA.
AZ YAGDA DEVAMLI CEVIREREK KOFTELERI PISIR.
HER IKISI PISTIKTEN SONRA KASENIN TABANINA KOFTELERI YERLESTIRIN, UZERINE DE BASTIRARAK PILAV KOYUN VE TABAGA TERS CEVIRIN. BU SEKILDE TEK KISLIK ALI PASA PILAVI HAZILMASIZ OLURSUNUZ, AMA TABIKI ISTERSENIZ ORTASI DELIK KEK KALIBINA AYNI SEKILDE KOYUP BUYUK BIR SERVIS TABAGINA TERS CEVIREBILIRSINIZ. KARAR SIZIN. AFIYET OLSUN…

3 Eylül 2009 Perşembe

ARKADASLIK ODULU...


SEVGILI ARKADASLARIM SIHIRLI, http://sihirliellerankara.blogspot.com/, VE HILAL , http://hilalinmutfagi.blogcu.com/, BENI BU COK GUZEL ODULE LAYIK GORMUSLER. CANIM ARKADASLARIMA COK TESEKKUR EDIYORUM. ODULUNUZE LAYIK OLMAYA CALISACAGIM :))

ODULUN KURALLARI SOYLE :

1- SIZI ODULLENDIRENE TESEKKUR EDIN
2- SIZI ODULLENDIRENIN LINKINI YAYINLAYIN
3- ODULUN LOGOSUNU YAYINLAYIN
4- YEDI YARATICI BOLGGERI ODULLENDIRIN
5- BU BLOGGERLERIN LINKINI YAYINLAYIN
6- ODULLENDIRDIKLERINIZI HABERDAR EDIN
7- KENDINIZ HAKKINDA 7 ILGINC SEY YAZIN

ISTE BENIM 7 ILGINC OZELLIGIM :

1- COK SUSLUYUMDUR, TAKILARIMA KADAR TAKINMADAN EKMEK ALMAYA BILE INMEYECEK KADAR
2- SIMETRI HASTALIGIM VARDIR
3- TEK KOTU ALISKANLIGIM REDBUL
4- MUZIK ACMADAN ASLA EV TEMIZLEMEM
5- GITTIGIM YERE TELEFONUMUDA GOTURURUM, LAVOBAYA BILE :)
6- ALISVERIS DELISIYIM, ELIMDE OLSA CARSIDAN EVE HIC GELMICEM
7- PLANSIZ EVIN ICINDE BILE ADIM ATMAM, HERSEY ONCEDEN PLANLANACAK

BENDE BU GUZEL VE OZEL ODULU SEVGILI,

ANNE ADAYI ASLICIGIMA,http://asliningnl.blogspot.com/
NAR TANEM, YILDIZIMA,http://thesuuur.blogspot.com/
MAHARETLI FATOS ABLAMA,http://mutfakveben.com/
GUZELIM ALKIM ABLAMA,http://elmaninkabugu.blogspot.com/
BEYAZ KELEBEGIM BETULE,http://xceparpali.blogspot.com/
MUHTESEM TARIFLERIYLE BAHARCICEGINE,http://baharcicegi.blogspot.com/
FARKLI YAZILARIYLA ASSORTIGIME,http://assortiek.blogspot.com/

ARMAGAN EDIYORUM. BU ODULU ALMAMIS OLAN ARKADASLARIMI SECMEYE CALISTIM. GERCEKTEN ZOR OLDU. GONUL ISTERKI BUTUN LISTEYE YOLLAYIM AMA KURALLLARADA UYMAK LAZIM AMA DEGILMI?

HEPINIZI SEVIYORUM, IYI VARSINIZ .....